Technische Commissie Jeugd

Wedstrijdsecretaris

Peter van den Broek

Informatie

De jeugdgroep van de T.T.V. Huizen is een dynamische groep bestaande uit zowel competitiespelende jongeren als recreatief spelende jongeren.

Deze groep jeugdleden heeft de mogelijkheid om doordeweeks, maar speciaal op zaterdag vrij te spelen.

Je kan dan wat je geleerd hebt tijdens de training komen oefenen. Je kan ook aan een vriend of vriendin laten zien wat je geleerd hebt. Je kan natuurlijk ook gezellig met een teamgenoot, vriend, vriendin, vader, moeder, oom, tante of iemand anders gezellig een balletje komen slaan.Kijk voor de openingstijden onder het menu-item algemeen of vraag het even aan een T.C.J.-lid.

De T.C.J. regelt vele zaken waaronder:

Goede training onder begeleiding van een professionele trainer. Voor jeugdspelers die daar aan toe zijn is er de NTTB-midden competitie waar gezelligheid en sportiviteit voor op staat.

De T.C.J. organiseert toernooien, zowel interne toernooien als externe toernooien. Kijk even onder het hoofdstuk toernooien voor meer informatie.

Als je bij ons binnenkomt, zullen we zorgen voor een goede opvang zodat je je gauw thuis voelt.

Dus waar wacht je nog op! Kom een keer kijken of stuur een email naar tcj@ttvhuizen.nl om iets af te spreken.

Tot gauw. En als je geen batje hebt geeft dat niet, die hebben wij wel voor je. Neem wel even gymschoenen mee, want we mogen de zaal niet in met gewone schoenen.

Recreanten

Wanneer je tafeltennis leuk vindt en je bent lid geworden van de T.T.V. Huizen dan begin je meestal niet gelijk met competitiewedstrijden te spelen. Je begint als recreant.

Je gaat eerste een tijdje training volgen in de recreanten groep. Daar leer je het batje vast te houden, hoe je de 40 millimeter tafeltennisbal moet slaan en nog veel meer basisdingen.

Alle recreanten krijgen deze training gratis aangeboden. Je bent vrij deze te volgen, maar als je er bent verwachten we wel dat je ook je best doet. Als recreant kun je ook meedoen aan interne toernooien, leuke uitjes en nog veel meer

Als je meedoet aan interne toernooien zoals het senioren/jeugd toernooi dan speel je samen met een senior tegen andere senior/jeugd teams. Dit is altijd een gezellig toernooi om te leren een wedstrijd te spelen. Je speelt dan ook tegen een andere jeugdspeler, zodat je kunt zien hoe hij of zij speelt.

Wij vinden het het allerleukste als jij het leuk vindt om te tafeltennissen en wij zullen er alles aan doen het zo leuk mogelijk voor je te maken. Ook zullen we proberen je zo goed mogelijk te laten tafeltennissen en wie weet wordt je wel Nederlands kampioen bij de jeugd. De TTV Huizen heeft wel een paar Nederlands kampioenen rondlopen

Als je vragen hebt, stel ze dan aan een T.C.J. lid en als we er niet zijn kan je ook een email sturen naar tcj@ttvhuizen.nl

Toernooien

Voor de jeugd hebben wij twee soorten toernooien, de interne toernooien georganiseerd door de T.C.J. en de externe toernooien, meestal georganiseerd door de N.T.T.B. (afdeling Midden).

Voor de jeugd is er een aantal interne toernooien zoals het senior/jeugd toernooi, een oliebollentoernooi, de clubkampioenschappen, vreemde tafeltoernooi, laddertoernooi, etc.Deze toernooien worden als de vrije zaterdagen het toelaten georganiseerd.

Externe toernooien zijn voor de jeugd: de ranglijsttoernooien (B/C toernooien), Nederlandse kampioenschappen (NKJ), de nationale jeugdmeerkampen (toernooi NJM) , de midden meerkampen jeugd (toernooi MMJ) en nog veel meer toernooien in binnen- en eventueel buitenland als je heel goed bent.

Open toernooien of toernooien voor speciale doelgroepen worden ook verzorgd door de T.C.J., want daar besteedt de T.T.V. Huizen ook aandacht aan. Het kindertafeltennisfeest is een toernooi speciaal gericht op de basisschool en het vriendentoernooi is er speciaal op gericht om de vrienden van de jeugdleden een kans te geven ook een keer mee te spelen in een toernooi.

Genoeg toernooien en genoeg mogelijkheden voor iedereen om mee te doen.

Al deze toernooien worden op de website van de T.T.V. Huizen aangekondigd en staan in de”Agenda” dus hou de website van de T.T.V. Huizen goed in de gaten of vraag het even aan een T.C.J.-lid als je vragen hebt.

Uitslagen en foto’s staan ook op de website.