Competitie senioren

Op deze pagina vindt u de informatie over de competitie

Ook is de mogelijkheid via TTapp live en NTTB app de wedstrijden te volgen.

Reguliere competitie:

Reguliere competitie is de gewone competitie, je speelt dan 3 tegen 3.
Er worden 9 enkelspelen en 1 dubbelspel per wedstrijd gespeeld.

Omdat er in totaal 10 sets worden gespeeld, duurt een wedstrijd beduidend langer dan de Duo competitiewedstrijd.

Een team mag uit meerder spelers bestaan maar tijdens een wedstrijd spelen er maar 3 daarvan de enkelspelen. Bij de dubbelspel toegestaan om een vierde teamlid of vijfde hiervoor op te stellen.

De reguliere competitie staat los van de duocompetitie en daarom is het voor alle senioren toegestaan om in beide competities te spelen. Het laten invallen van juniorleden is, net als in de duocompetitie, toegestaan.

Duo competitie:

Duocompetitie is net niets anders dan een gewone competitie maar dan 2 tegen 2.
Er worden 4 enkelspelen en 1 dubbelspel per wedstrijd gespeeld.

Omdat er in totaal 5 sets worden gespeeld, duurt een wedstrijd beduidend korter dan een reguliere competitiewedstrijd. Je kunt dus op tijd naar huis.

Een team mag uit meer dan 2 spelers bestaan maar tijdens een wedstrijd spelen er maar 2 daarvan de enkelspelen. Net zoals in de reguliere competitie is het voor het dubbelspel toegestaan om een derde (en zelfs vierde) teamlid hiervoor op te stellen.

De duocompetitie staat los van de reguliere competitie en daarom is het voor alle senioren toegestaan om in beide competities te spelen. Het laten invallen van juniorleden is, net als in de reguliere competitie, toegestaan.